COUNTING ON A MIRACLE

Idag utvecklade jag min kulinariska ådra ytterligare - gjorde (med hjälp av mamma, fingret är inte i form) fiskbiffar. Egentligen ska det serveras som fiskburgare, men jag vill inte ha brödet, så jag serverar det som vanliga biffar med grönsaker istället.
Kolla så fina dom blev!


Den här veckan har vi börjat med allmän farmakologi och läkemedelsräkning. Trots att det är några år sen jag räknade matte senast tänkte jag att det nog inte skulle vara så svårt, det är ju bara högstadienivå på själva uträkningarna. Oj så fel jag hade. Till och med enheter känns avancerat, när man dessutom ska hålla på att späda fram och tillbaka (okej..fram, helst inte så mycket tillbaka) blir man inte annat än ledsen.
Vi räknade 3 uppgifter på föreläsningen igår. Det tog, med genomgång, 1,5 h. Det känns som att tempot kommer att behöva snäppas upp något för att det ska bli effektivt i kommande yrkesarbete, såvida man nu inte börjar tokanställa en massa sjuksköterskor till varje avdelning. Jag har mina tvivel.

När våran lärare sa 'Det finns ju dom i klassen som har gått samhälls och natur och räknat till matte C och D - utnyttja dom!', tänkte jag att om det är någon som försöker få någon hjälp av mej går dom då på en riktig nit. Nog för att jag läste matte C, men dom få (ack så få) kunskaper jag hade då, kände definitivt inte för att bli långvariga. Så fort jag visste att jag hade klarat det nationella provet i matte C (fyra poäng över G-gränsen, high five!) for dom på icke välförtjänt semester och har sedan dess aldrig hört av sig. 


Jag hoppas, och tror, på bättring. I värsta fall får jag väl börja tro på gud och tillbe den karln, han kanske känner för att hjälpa till..så det inte blir för fullt i himlen.

Kommentarer
Postat av: Sara

i verkliga livet finns nåt så fint som stickor o tabeller!

2010-04-01 @ 07:56:27
URL: http://twistedtofit.blogspot.com
Postat av: Linn Vikberg

Nu börjar jag gruva mig för den där kursen!!! Hoppas man kommer ta sig nån vart med Matte B!!! ;) Men du sandra, jag gillar verkligen din blogg!! Du är så uttrycksfull ;D humor!! Men de måste ha varit en hemsk upplevelse i provhytten där! ;D

2010-04-23 @ 15:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0