BEDRÖVLIGT

Man blir fan mörkrädd när man kollar i tabellen över näringsvärden för Max hamburgare och ser att GI-burgaren, näst efter Max de Luxe, är den med mest kalorier i.

 

Visst - GI är absolut inget mått på kalorier, utan bara på hur fort kolhydraterna bryts ner och tas upp, men man luras liksom med av klangen av 'GI'.
Nåja, det var tröstande att se att min Low carb-burgare 'bara' innehåller 389 kcal.


I fredags hade jag tentan i omvårdnadshandligar, och det var då i särklass det trevligaste jag har varit med om hittills i tentaväg. Jag fick sitta i ett litet mysigt rum i biblioteket, med bara tentavakten som sällskap - och vilken mysig liten tant det var! När hon upptäckte att jag var på väg att gå, kvart över elva, blev hon alldeles bestört, hon hade ju inte ens hunnit ha lunchrast än!
Tentan var nog inte så farlig den heller; om jag inte har gjort världens missräkning så bör jag har klarat den. Däremot är det utomordentligt irriterande när man inte kommer på svaret på dom allra enklaste frågorna, typ 'hur upplever en patient muntorrhet?'. Ja, vad vet jag, att det är torrt i munnen kanske?!
Till slut bestämde jag mej för att själv bli patienten, så jag spottade ut tuggummit, öppnade munnen på vid gavel och flåsade på så att det skulle bli torrt. Sen lyckades jag få fram några upplevelser som jag hoppas kan generera några poäng.

Imorgon blir det mikrobiologi, immunologi, infektionssjukdomar & rörelseapparaten - allt annat än roligt. Min kära mor har fått förhöra mej men tyvärr hörs det inte ens lite att hon har läst latin. Pappa jämför det med när farmor skulle förhöra min farbror på engelskan och hon läste orden bokstavligt..det kräver sin lyssnare för att förstå då, det kan jag säga!
Efter tentan drar jag till London, det ska bli härligt! Nu blir det lite sistaminuten-tentaplugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0