TJUVLYSSNAT

När jag i halvt raseri åkte in till stan för att lämna in min telefon passerade jag även förbi systembolaget i och med att phonehouse är 'granne'. Av förklarliga fredagseftermiddagliga skäl mötte jag ganska mycket folk. Bland annat gick det förbi en barnfamilj. Precis när vi var utanför entrén till systemet utbrast flickan, som inte kan ha varit mycket mer än 6 år; "åh, jag älskar systemet!"
Hade jag druckit något precis vid det tillfället hade jag definitivt varit lite simmigare i lungorna nu - som jag skrattade!
Man kan ju undra hur flickan har fått denna oväntade kärlek till detta syndens näste. Vi får väl hoppas att det är för alla snygga, färgglada flaskor, och inte för innehållet.

Jo, förresten, jag glömde att säga en sak som han, Nokia-killen sa. När jag sa att det är många fel på telefonen, utöver det uppenbara att den nu inte fungerar alls, sa han att "jo men det är ju en väldigt teknisk telefon". Jag vill inte vara den som är den, men borde inte en teknisk telefon rimligtvis fungera den också? Det känns som att den är ytterst oteknisk för tillfället.
Det kanske är något dom borde skriva med på skyltarna.."i och med att den här telefonen är okristligt dyr, och exceptionellt teknisk och multi-taskande så får du även räkna med att den inte fungerar. bara så du vet alltså. men det ingår ju faktiskt en månads gratis internet, så det borde ju kompensera."



Hade ytterligare en skum dröm inatt. Det spelades en låt - Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly.
Jag och person X i drömmen, gjorde slag i saken. Men inte var som helst..utan i ett minimalt klädskåp, ni vet ett sånt man har typ på gymmet. Seriöst, hur liten tror jag att jag är?!

Kommentarer
Postat av: Läsare

vem var person X? ;) nyfiken

2010-03-14 @ 14:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0