LOOKING IN THE SKY I COULD SEE YOUR FACE

Ni vet ju att låtar kan få en att känna det ena med det femte, till exempel har jag en riktig happy friday-gladlåt. Den låten heter Chicken fried - det går inte att vara annat än glad till den! Sen finns det ju även låtar man blir ledsen till, eller ännu oftare, lyssnar på när man är ledsen. En sån låt för mej är Tidvis, av Lasse.
Ja, sen finns det ju arga, roliga, you name it-låtar.

Nu har dock något hänt som jag aldrig har varit med om förr; en låt har fått mej att tro att jag är olyckligt kär och att jag just har blivit dumpad. Jag kommer på mej själv med att nästan sitta och fälla tårar över mitt krossade hjärta och försöka att inte tänka på den jäveln som dumpade mej.
Sen tänker jag lite längre, och inser att det ju faktiskt inte är mitt liv denna tjej sjunger om, och att jag inte ens är kär. För att kunna få ut dessa överväldigande, icke äkta, känslor måste jag så titta på en massa serier där par bråkar. Det är alltså det jag har ägnat mej åt idag.

Vilken är då denna låt som får en helt off track, med vanföreställningar och känslostormar?!
Try sleeping with a broken heart av Alicia Keys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0