KOMPLIKATIONER

Lovade egentligen att skriva blogg igår, men jag fick förhinder i form av ett finger jag förmodar är stukat. Det förlorade snabbt alla sina konturer och blev prinskorvsartat, blått och helt sanslöst ont. Självfallet var inte detta en spontan reaktion som en blixt från klar himmel, nej viss yttre påverkan var det..i form av en fotboll.
Att sova gick inte jättebra, det är är lite svårt när det pågår en tungviktsfight innanför kroppens ramar. Svårare blev det också när jag drömde att jag var tvungen att ringa 112 när någon av mina vänner (oklart vem denne var) hade råkat ramla i skogen och kört in en kniv i magen. I drömmen blev jag rosenrasande på larmoperatören som först inte ville skicka en ambulans för att hon inte visste vart vårdcentralen/konsum på bergnäset låg, och sen även verkade helt obrydd i min väns tillstånd, ända tills jag sa att det var ett stort jävla hål i magen.
Då sa hon:
- Va? Är det? Hur stort är hålet?
Varpå jag svarade
- Sårhålan är x-centimeter
Och så svarade stolpskottet
- Va?! Åh fy fan va äckligt

Ja jag säger då det. Tur att det var en dröm, jag var som sagt mycket upprörd.

När jag vaknade var klockan 3. Jag undrade om det ens var värt att försöka somna om eller om det hade varit lika att gå upp. Efter viss diskussion med mej själv kom jag fram till att det var bättre att ligga kvar. Jag slog på teven och såg Private practise och House. Tyvärr somnade jag om innan den spännande upplösningen av House så jag fick aldrig veta varför kvinnan hade muskelkramper och hamnade i psykos. Det var ju synd. Det kanske hade varit bra att kunna på någon kommande tenta..undrar om man får använda House som referens? Det är ju strikt vetenskapligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0