Je'ta fli flö

Sitter och läser på lite om teaterhögskolans verksamhet, bara för att det är intressant.
Kollade även listan över elever och häpnade lite över åk 3's namn.
Alla heter mer eller mindre ovanliga saker, förutom en stackare. Peter Jansson. Hur kul kan det vara att heta det när man har en klasskompis som heter Masaki?! Fast i och för sig sticker man ju ut på det sättet istället..genom att vara en Svensson.
Men stackars lärare på den skolan, det kan inte vara lätt att ha första uppropet alltså! Det var som när jag skulle vikariera på en skola och stod där med klasslistan och funderade på hur jag skulle gurgla och slå knut på tungan för att uttala namnen rätt..för jag hatar att säga fel!


Imorgon är det dags för tenta i omvårdnadshandlingar. Det ska nog gå bra. Har lyckats förhandla till mej att jag ska få skriva tentan som funktionshindrad, det ska fixas fram en dator till mej. Underbart! Annars hade det varit en utmaning på mer än ett sätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0