Avancerat språkbruk

Som många av mina läsare vet är jag bra, om inte bäst, på det mesta som går att åta sig. Dock har jag nu hittat min första, och förmodligen enda, akilleshäl - korsord! När jag var 10 år och alltså gick i fjärde klass var jag mycket stolt över att jag redan då kunde lösa Vi i femman-krysset. Efter det verkar det dock ha tillstött vissa komplikationer och utvecklingskurvan bytte på något, närmast övernaturligt sätt, riktning från spikrakt uppåt till..ja ni fattar.
Jag satt nyss och försökte briljera med ett ovan nämnt korsord och var så stolt över mej själv när jag på "matfisk", 3 bokstäver, skrev "lax". Ganska omgående insåg jag att det kanske kan ha varit aningen fel, då det mej veteligen inte finns någon schackpjäs som börjar på bokstaven x.
Mamma som stod bredvid försökte peppa och säga att jag bara skulle gå vidare till nästa ord jag kunde. Det hon då inte visste var att jag hade avverkat nästan en halv sida med ord jag inte kunde - i ett kryss för 11 åringar!
Nej, jag får nog erkänna mej besegrad för den här gången och istället ta mej an Nallerskrysset för barn i åldrarna 3-6 (eller nåt sånt, vad fan vet jag, korsord är för losers!!!! Nej, jag är inte bitter, inte det minsta!!!)


Mamma är inte heller någon fulländad korsordsgud om ni nu skulle tro det! Nej minsann, hon har blivit ertappad en gång med tre A:n på raken. Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0