Begreppet 'broken record' har fått sig ännu en dimension

Jag har upptäckt en ny tic hos mej själv. När någon artist kommer genom säkerhetskontrollen börjar automatiskt en av deras låtar att spelas i mitt huvud. Där sitter den sen tills att min hjärna blir reset-ad. Detta kan ta flera timmar, vilket innebär att jag vissa dagar torteras med diverse Svensktopplåtar till förbannelse.
Idag var det till exempel Underbart som etsade sig fast. För någon dag sen var det Som sommaren. Det som är absolut värst är att jag ofta bara har lärt mej små stycken av låtarna, vilket gör att det kanske är en och samma refräng/första vers/brygga som vevas om och om igen.

Tips på hur detta ska upphöra mottages med varm hand.


Jag bifogar även en önskelista på artister;
  • Bruce Springsteen
  • Jimmy Eat World
  • Regina Spektor
Det borde inte vara så svårt att ordna va..? Kom igen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0