VAR DET BÄTTRE FÖRR?

Jag och mina kära vänner diskuterade just hur ball man var när man gick på högstadiet. Hur man klarade sig utan mössa, med bara en tunn kort jacka och jeans, och förmodligen låga skor, även om det var 25 isande grader kallt. När någon lärare frågade om man inte frös svarade man tufft 'nää, det är ju varmt!', samtidigt som tandflisor sprutade åt alla håll för att man hackade tänder så våldsamt. Däremot inomhus verkade man frysa, för där krävdes ofta jacka. För det är ju rätt ballt.
Nu däremot måste vi vara sjukt ocoola - nu är det mössa, vantar, fjällräven/gås, täckbyxor och skoterkängor på så fort temperaturen börjar krypa under minusstrecket, man kan ju råka frysa liksom. Det är nog bäst att höra av sig till PRO omgående så man inte missar några av deras aktiviteter, det kanske är bingo med jackpotvinst snart, 10 kilo kaffe. Tänk vilken dröm, det är ju nästan för bra för att vara sant!

Det känns att jag börjar närma mej ålderdomen. Efter en helg med två matcher är jag våldsamt osmidig i kroppen, jag vill helst bara ligga stilla. Kanske man skulle försöka boka en dubbelsidig höftledsoperation också?
Men..efter 111 skott mot sig på 120 spelade minuter kanske man har rätt att vara lite sliten.

Kommentarer
Postat av: Sandra nr 2.

jag förstår inte hur man fortfarande lever..

2010-02-01 @ 17:07:24
URL: http://sandraisraelsson.blogg.se/
Postat av: Miller

111 skott på två matcher. Är det...normalt?

2010-02-03 @ 14:05:39
Postat av: Sandra

sv: Det är ytterst onormalt! 30 skott per match ungefär kan man räkna med..men varför hålla igen liksom, kan man ju anta att dom tänkte :P

2010-02-03 @ 19:40:42
URL: http://sandrapunktnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0