TV-KÅNK

Så, here we go, nu har jag suttit och pillat ett tag på bloggens utseende och det är väl helt okej förutom headern, men mitt tålamod börjar vara farligt nära slutskedet och jag vill inte skrämma ihjäl katten med ett vredesutbrott. Det får se lite halv-tattigt ut ett tag tills jag kommer på hur man får bort kanten!

Vad har hänt idag då måntro?
Först lyxade jag mej själv med två snoozningar, det brukar aldrig hända, men jag har väl blivit slapp på den fronten!
Efter frukosten var det så dags för plugg, och gudförbannat så less jag är på psykologin! Det är otroligt intressant, men, hur kommer det sig att alla författare verkar tro att de får betalt per ord?! Sånt som skulle kunna rymmas på tre meningar tenderar de att dra ut på tre sidor. Förstå hur mycket "onödigt" man läser!

Efter ett tag ringde en av mina babes, Linkan, och frågade om jag möjligtvis kunde hjälpa henne att frakta hem en tv från onoff. Självfallet kunde jag det, om inte annat för att få komma ifrån böckerna ett tag.
I min enfald trodde jag att det skulle bli ett enkelt jobb att få hem den, en tv liksom..jag hade dock inte räknat med att de hade köpt tvn med landets största emballage! Där stod vi på parkeringen och försökte baxa in den i bagageutrymmet på deras XC60 (som inte direkt är någon småbil) men insåg efter en väldigt kort stund att det inte skulle gå. Linn tyckte att det skulle vara en bra idé att försöka trycka in den med våld, men där tyckte jag att det var att gå för långt, man ska ju få ut den därifrån också. Till slut, efter många om och men, och säkert många skratt från förbipasserande kom jag på att vi ju faktiskt kunde ställa den i baksätet. Sagt och gjort, den rymdes där utan större problem. Efteråt frågade jag mej själv varför jag inte tänkte på det direkt..men är huvudet dumt får kroppen lida.

När jag kom hem bjöds det på fantastiskt god middag - lax med västerbottensost och vitvinssky. Ibland är min mamma en riktig mästerkock!

 

acti labores jucundi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0