NU ÄR DET KALLT

Nu har jag och Erika varit så galet duktiga idag så ni anar inte! Vi har gått igenom inte mindre än FYRA gamla tentor, så det känns som att vi ska kunna klara åtminstone ett godkänt på båda tentorna.
Senaste tentan jag skrev trodde jag inte ens jag hade klarat, så rodde jag hem ett VG, det borde ju betyda något! Men nu ska jag inte vara sån, bara för att jag är lite kaxig kommer säkert att go south.

Något som också har gått åt helvete, eller snarare tvärt om, är temperaturen. 32 inte så jättesköna grader visade termometern imorse när jag vaknade. Man blir ju inte supersugen på att gå ut!
När jag skulle skjutsa hem Erika räckte jag henne motorvärmarsladden för att hon skulle lägga in den i bilen, den var då stel som ett spett. Man kan inte annat än skratta åt misären.
Trots att motor-/kupévärmaren hade varit i i flera timmar kändes det som att jag hade satt ner fötterna direkt på is när jag ställde dom på bilgolvet..skoterkängor hade nog varit att föredra!

Elda får man tydligen inte heller göra för mycket, nä då riskerar man ju att bränna ner hela huset, det känns ju också oerhört lovande! Det är lite pest eller kolera över hela situationen; elda inte och frys ihjäl eller elda och bränn ner huset..vad väljer du? Tur att pappa är eldkungen i vårat hus, han har full kontroll över situationen. Hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0