HÄRDSMÄLTA

Det är fortsatt tufft mentalt att studera till sjuksköterska!
Idag hade vi föreläsning i munvård och jag tror att alla i klassen gick därifrån lätt vettskrämda.
Det sägs att skrämselpropaganda ibland har motsatt effekt, alltså att man helt avskämar sig, men jag tror inte sådant är fallet just för oss..
En klasskompis hade redan en tandläkartid bokad till nu på torsdag, hon var lycklig, en ringde och bokade så fort han kom hem. Själv tog jag vägen förbi apoteket där jag inhandlade; nya tandborstar, flux fluorskölj & en tungskrapa.
Dessutom hann jag tugga 4 tuggummin på dom 2 timmar jag var hemma mellan skola och träning.
Jag känner att detta enbart kommer att spä på mitt redan besatta tuggummituggande.

Utan att överdriva tror jag att jag kan lova att SSK T2 kommer att ha Norrbottens renast skinande tänder, iallafall ikväll!

P.S Under hud-föreläsningen satt jag med handsmörjan i högsta hugg. Är någon förvånad?!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Absolut inte förvånad över någonting... Handsprit är min ständiga följeslagare.... Engångshandskar är också något som jag inte kan klara mig utan vid vissa tillfällen.



Har man sett hur mycket bakterier och annat som bor på och i kroppen så blir man ju lätt mörkrädd...



Så lycka till med studierna till sjuksköterska...

2010-01-20 @ 06:45:34
URL: http://ansoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0