AJAJ IGEN

Nu är jag lite ynklig igen, har varit och tagit twinrix och testet inför tuberkulos-sprutan. Tuberkulosgrejen skulle sprutas in i huden, och det mina kära vänner kändes rejält! Där ett tag började jag fundera om hon hade bytt ut kanylen mot en blåslampa istället, men icke! Tur var ju det, dock tror jag väl att jag kanske hade börjat ana något ifall jag hade sett gasolpumlan där..
Sen var det då dags för twinrix som injiceras i muskeln i axeln. Just när tantan sprutade in det gjorde det inte särskilt ont, men när jag ställde mej upp och rörde armen var det som om hon istället för att injicera vaccinet hade slagit mej upprepade gånger med knuten näve. Även detta tror jag att jag hade uppfattat ifall det verkligen hade hänt, men förhoppningsvis är det inte något vanligt förekommande fenomen.
Mamma som följde med levde omedelbart upp till mamma-oroligheten och sa åt mej att fråga om det verkligen skulle vara så där, så jag inte skulle behöva åka i 300 till sjukan. Det skulle jag tydligen inte behöva - hon sa att det var lugnt, att det kunde göra ont ibland. Det gör det, tanta!
Nu är det så illa att jag behöver hjälp på och av med jackan, så någon innebandyträning blev det inte för min del!

Och ja, som ni förstår är mamma hemma nu!! Happy times! Jag var en god dotter och hämtade henne från flygplatsen, sen bjöd jag henne även på lunch på stan.
Kan även berätta vad jag har fått;
  • 3 jackor
  • 4 par skor
  • 4 par solglasögon
  • 5 långärmade tröjor
  • 3 t-shirts
  • 2 klockor
  • en herrans massa sockar
  • ett bälte
  • säkert nåt mer, men jag minns inte!

Kommentarer
Postat av: sofie och ak

Haha! Hur fick kvinnan hem allt det där?! LITE övervikt på flyget kanske? :P

2010-01-27 @ 02:02:37
URL: http://sofieeee.blogg.se/
Postat av: Sara

Hälsa henne att hon har en systerdotter som också faktiskt är i behov av jackor och skor :)



Beträffande TBC vaccinet - själva vaccinationen är värre, den fick jag en bulle av som exploderade i en symfoni av var.. nu har jag en bula där - ser ut som en vårta ungefär. De andra har en grop! Lycka till HAHA!

2010-01-27 @ 10:39:38
Postat av: Zed

Lite bilder på grejerna du fick hade varit trevligt! :)

2010-01-27 @ 11:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0