FIGHTEN

Lunchen var minst lika god som väntat, om inte ännu lite bättre!
Det serverades helstekt ytterfilé i rödvinssås, philadelphiagratinerad lax & tre pastarätter. Jag äter ju inte pastan, men det som är till går ner bra! Dessutom är ju salladsbordet överjordligt!
Olivers i hjärtat, haha!

Så till bowlingmatchen..var det ens match kan man fråga sig?!
Sebastian krossade oss totalt, trots nyifyllda tatueringar på både överarm (humerus) och rygg (dorsum) som vätskade och hade sig. Efter två spelade omgångar hade han ca 200 poäng mer än mej..sånt är ju inte ens kul. Av denna anledning fick han ett antal mindre smickrande smeknamn, såsom 'ompa', 'det lilla äcklet' osv. Detta verkade inte påverka honom nämnvärt..jag förstår det inte! Nåja, vi andra räknade helt sonika bort honom från matchen och lät honom köra sitt eget race, samtidigt som vi slogs hårt om 'förstaplatsen'. Första omgången var jag såå nära att vinna, men det ville sig icke. Andra omgången däremot, där vi räknade totalpoängen skärpte jag mej på slutet och kammade efter många om och men hem segern. Jag gick från banan med kaxig Zlatan-gång och blåste bort röken från min imaginära pistol, samtidigt som jag tog emot stå..nåja, sittande ovationer från mina medspelare.
För att undergräva min precis omtalade storhet, och sätta det i lite perspektiv så kan jag avslöja att om man räknade ihop tvåan och treans poäng skulle Sebastian ändå ha vunnit. Då var man inte Zlatan så länge till.
Kul var det dock hursomhelst!

Förresten så träffade vi även Guds son där! Fast inte hette han Jesus..han hette nåt konstigt som jag inte minns!
Hursomhelst berättade han att han klippte gräset med en handjagad klippare medan Gud bara satt och kollade på. Och att Gud var 2.10 lång och vägde 160 kilo..stor kille det där! Dock var det nog bara muskler!
Det är inte varje dag man får träffa Guds son alltså..fin fredag alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0