PENGAR

Det är inte bara Erika jag ska ta ett snack med, det är även mamma och pappa verkar det som. Som liten tyckte och trodde jag att jag hade en ganska hygglig månadspeng på ungefär 100 kr. Detta var alltså erbjudandet från mor och far, och orutinerad som jag var accepterade jag det med hull och hår. Så här i efterhand kan jag säga att jag har blivit blåst, å det grövsta!
Michael Jacksons tre kids har nu en sammanlag månadspeng på i runda slängar en halv miljon. Detta räcker dock tydligen inte, utan dom behöver mer, därför ska den utökas till 660 000 kr. Jag ställer mej själv frågan; vad kan en 12, 11 och 7-åring ha för några utgifter som matchar dom summorna?! När jag var i den åldern gick pengarna till lördagsgodis och någon cd-skiva lite då och då. Av utsidan att döma går inte alla 500 000 till godis..ja det skulle vara om det var specialkarra influget från typ förenade arabemiraten eller något sådant, men jag tvivlar.
Om dom får så där mycket pengar nu när dom är små, undrar hur mycket dom tänker kräva när dom blir äldre..och undrar hur mycket jag kan kräva retroaktivt av mamma och pappa?
Bäst att jag sätter igång att förhandla omedelbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0