DAGENS I-LANDSPROBLEM

Ibland kan jag undra om min skola verkligen gör rätt för sitt namn - Luleå Tekniska Universitet. I flertalet fall skulle ett annat akronym komma bättre till pass; LOT - Luleå Otekniska Universitet.
  • Under nolle-p upptäckte jag att mitt passerkort inte fungerade, då var det någon som hade ändrat behörigheten på det - till vad undrar jag då? Finns det något lägre kast än student? Student-som-inte-ens-får-vistas-i-allmänna-skolutrymmen, kanske?
  • Igår fick jag höra att en kompis hade blivit 'utkickad' från sitt program då någon hade fått för sig att han hade ansökt om studieuppehåll, vilket han icke hade gjort. Till slut framkom det att det var en administratör som hade försökt avsluta hans tidigare programstudier, men även tagit bort dom aktuella. Det här med datorer alltså..nymodigheter!
  • Idag när vi skulle ha våran första föreläsning ringde läraren efter en tekniker för att få hjälp. Detta utan att ens ha provat själv först. Vad behövde hon hjälp med? Att visa ett dokument lagrat på ett USB-minne.
  • På en senare föreläsning krävdes det två tekniker för att slå igång en förstärkare. Alltså att trycka på en knapp. Inte ens teknikerna är tekniska - we're screwed!



Körde brutalbänken idag på gymmet. Den om något gör rätt för sitt namn. Hoppas att den gör underverk på tänkta kroppsdel också, annars blir jag lite vrång, så rolig är den inte! Dock är det himla skönt att hänga där upp och ner och sträcka ut sig..kanske man skulle nöja sig med det och skita i att hissa upp sig hela tiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0