A BITE TO WRITE

Tentatilltugg - det skulle man kunna skriva en hel uppsats om i sig! Vad är mest prestationshöjande och vad ska man hålla sig ifrån?!
Jag vågade ju inte ta med mej mitt vanliga mellanmål (frukt + nötter) till tentan, ifall någon där är väldigt allergisk. I och för sig kan det ju vara bra att få lite praktik i akutsjukvård, men det kanske är nog så dåligt tillfälle..
Frukten tog jag med mej iallafall men det blev åtföljt av en halv xtravaganza-bar. När jag så skulle äta mitt päron slogs jag av tanken hur jobbigt det ibland är att försöka äta rätt. Där satt dom andra och tuggade på sitt smågodis och sina smörgåsar, samtidigt som jag satt där och smackade för fullt med päronsaften rinnandes längs kinderna, armarna och till slut även byxorna. Detta medan jag försökte besvara uttömmande frågor om Piaget, Bowlby, Stern..ja alla dessa gubbar.
Med morötter och äpplen är man ju och petar på bioproblemet igen, där man blir alldeles för högljudd för både sitt eget och andras bästa. Nåja, bar-en (känner att jag var tvungen att göra det övertydligt) funkade ju bra iallafall, den tjänade sitt syfte.

Det blev utan glasögon idag förresten, och tur var ju det, annars hade dom haft två feta handavtryck på sig nu. Jag kände att världen, och helt klart tentaproducenten, var emot mej idag! Vi får se om det gick vägen eller om det blev totalkatastrof. Fram tills att tentaresultaten meddelas kommer jag att förneka att jag ens har skrivit den, jag tänker inte låtsas om att den har funnits på denna jord. Det kan hända att det beteendet kommer att fortgå även efteråt, det är inget jag vet med säkerhet nu.

Kommentarer
Postat av: Räven

Hoja, hoppas det går bra!



Haha, päron alltså. Jag funderar på om det skulle funka bättre att skära i bitar, lägga i en fryspåse och lägga i frysen bara en stund innan man ska dit? Och typ.. äta med tandpetare som plockmat? Det bör ju vara mycket enklare än att tugga på ett helt päron, det är ju ett projekt i sig liksom. Bara funderar lite, haha :D

2010-01-11 @ 17:35:15
URL: http://rodrav.wordpress.com
Postat av: Räven

Hahaha frysen är en bra plats!!! Du skulle ha sett mig när jag kom ner hit och såg vår frys första gången, har haft en skitliten tidigare, den här är jättestor och sprillans ny. Hahaha jag ringde min mamma och typ ”ÅÅÅHHHH FRYSER DU MÅSTE SE FRYSEN DEN ÄR SÅ VACKER!!11″ :’D Friskt!



Ps. Frys inte så länge så det blir isiga alltså utan bara så de blir lite kallare och rinner lite mindre :D



Tack för tipset! Ska testa!

2010-01-11 @ 18:06:03
URL: http://rodrav.wordpress.com
Postat av: Jessica

svar: Ja jag förtår vad du menar.. Men jag är ändå ingen som brukar ha fötterna på stöden, tycker inte det är bekvämt alls! Däremot kör jag upp benen upp på sitsen, haha! Så det med fotstödet är inge problem.



Varför jag undrade lite om klädseln var för att vi har katter, och en fräs som då och då kan få för sig att pissa lite här och var. Och det känns lite onödigt om han skulle sätta sig på stolen och pissa. Så därför tänkte jag bara om det kommer sjunka in riktigt i stolen eller om man kan torka bort och även slippa lukten.. :(

2010-01-11 @ 18:57:31
URL: http://jengberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra att förneka, när du skrivit i din blogg att du just haft den haha ;)

hoppas det gick bra.

2010-01-12 @ 12:40:29
URL: http://jennielindahl.blogg.se/
Postat av: sara!

Ha! Rolig tenta! Det kommer VERKLIGEN hjälpa dig i ditt arbete som sjuksköterska att du har skrivit just den tentan!! (läs INTE)... Vad ska ni läsa nu? Kanske kan maila lite anteckningar!

2010-01-12 @ 14:05:36
URL: http://sarau82.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0