LIKA SOM BÄR?!

Ikväll blev jag jämförd med Blondinbella..jag tog av någon konstig anledning inte det som en komplimang. Dock var det tydligen menat på ett bra sätt, men man börjar ju undra. Jag hade emellertid inte blivit helt förvånad om det var en sågning vid fotknölarna, då jag strax innan hade jämfört komplimanggivaren (Liina) med en finsk hustrumisshandlare. Jag grundade dessa misstankar på klädsel; linne, mjukisbyxor och inga sockar. Strikt vetenskapligt alltså, och inte fördomsfullt alls.

Dagens skolaktiviteter har varit allt annat än ansträngande. Vi började 10.15, borstade tänderna på varandra och slutade sen 11.45. Erika tyckte att jag var en otroligt jobbig patient som bara skrattade hela tiden. Inte vet jag, men själv föredrar jag dom skrattande före dom medvetslösa, men tydligen var det svårborstat när jag spände läpparna. Det är inte lätt att vara muskulös.
När jag skulle borsta tänderna på en patient för några dagar sen tänkte han försöka dra lite extra fördel av situationen, och känna på..fartguppen, men där tyckte jag att vi skulle lugna oss några grader. Detta berättade jag för dagens lärare, men då sa hon att 'nejdå, nog ska dom väl få känna lite, det är bara att luta sig närmare dom', klämkäck (haha) människa det där, fast jag känner nog ändå att jag hade varit lätt obekväm i den situationen. Särskilt då min handledare stod en halv meter ifrån och garvade. Blir lätt lite fel där.

Nu ska jag nog börja bege mej mot snarkofagen, och hoppas att jag tar mej utanför dörren imorgon. Snön verkar ju aldrig vilja sluta färdas nedåt, man blir ju deprimerad för mindre! Jag vill ha sommar och sol, shorts och låga converse! Jag kan ju inte ha fått 4 par nya för intet liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0