FUNDERINGAR

Nog har man då blivit härdad av permafrosten. Denna ordväxling kunde höras mellan mej och Sofie igårkväll vid midnatt när vi var på väg hem från Linn.

- Åh, nu är det ju nästan varmt!
- Jaa, det är inte så kallt faktiskt
- Jag tippar på..hm..12 grader!
- Nja, jag höjer till 15

2 minuter senare när bilen är startad och termometern syns

- 26 grader?! Shit..vi är ju skadade


Och ja, det var jag som var den överdrivet optimistiska 12-gradersmänniskan.



Hos Linn såg vi på OS, men inte fick vi då nåt för det. Där hade vi gjort oss redo för bronspengen i hockeyn men istället kom nån jävla Rantamäki och skridskoade till Holsts klubba så att det blev tvärfel. Inte okej!
Jag kunde även konstatera att min sport-tourettes sitter kvar än, jag lyckas med dom mest otippade ordkombinationerna som svordomar. Vad sägs till exempel om 'pungsvett i örat'? Att jag ens lyckas få till det i huvudet övergår mitt förstånd. Dock sägs det ju att man bara använder sig bara av 10% av hjärnkapaciteten - dom där ederna kanske kommer från resterande 90% ? Känns ju lovande isåfall.


Nu är det fredagsmys.


P.S Vad är skijump och backhoppning för några jävla sporter?! I den ena är enda vitsen att åka i ett hopp, snurra med ett högre varvtal än en Whirlpool-tvättmaskin och landa telemark-igt. I andra är det viktigare vilket BMI du har, för ifall det är under 20 måste skidorna vara mindre än 146 % av hopparens längd.
Undrar hur dessa träningspass ser ut? Ser framför mej hur en hel nations backhopparlag sitter och räknar ned, 3-2-1 och sen stoppar dom fingrarna i halsen..

Kommentarer
Postat av: Sara

Vi har haft PLUS 2-3 grader sen i fredags! Helt sjukt! Det droppar från taken!

2010-02-28 @ 19:49:53
URL: http://sarau82.blogg.se/
Postat av: Räven

Innovativa svordomar är den bästa sorten. Jag drog till med "ASBESTPENIS" idag. På bussen. Minns inte vad jag svor åt förstås men... tja. Asbestpenis!

2010-03-07 @ 20:56:25
URL: http://rodrav.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0