SLEEPING IN MY CAR

Sömn. Det är något alla människor behöver, och det verkar som att jag har haft ett stort underskott! Igår somnade jag vid 12-tiden och hade ställt klockan på 09.00. Var det då jag vaknade? Självfallet inte. 09.44 slog jag upp ögonen, och då blev det eld i baken, det är nämligen så att jag har ett visst tidspann där jag kan koncentrera mej medan jag läser, försöker jag senare är det finito. Jag inhalerade frukosten och satte mej sen med "favoritboken" Grundläggande Omvårdnad del 2. Jag kände direkt att jag inte skulle dra någon Usain Bolt längs raderna idag..på 45 minuter hade jag tagit mej hela 4 sidor fram. Det var inte ens svåra grejer jag läste, jag fastnade bara på varenda litet ord! Nåja, tog mej igenom 70-80 sidor innan tidsfristen gick ut där vid 15-tiden. Därefter kände jag mej akut trött, varpå jag la mej i soffan och studerade insidan av ögonlocken i någon timma. Det var helt sagolikt fantastiskt underbart, men inte blev jag pigg! Var precis lika medvetslös när jag vaknade som när jag somnade.

Kanske man skulle sätta upp en kamera i sovrummet och se ifall jag är en sån där sleepwalker? Läskigt isåfall! Jag läste en gång om en på Nya Zeeland (tror jag) som hade gått upp mitt i natten, kört några mil hem till sina svärföräldrar, huggit ihjäl sin svärmor och vaknat medan han höll på att hugga ihjäl sin svärfar. Det känns ju lite lätt obehagligt. Kanske man skulle sova med händerna fastknutna inuti en kudde..? Men då går man väl bara och kväver någon istället. Besvärligt det här blev!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0