FUNDERINGAR

Idag när jag var och tränade kom jag till en tråkig insikt - jag ser förjävlig ut när jag tar i. Men då bestämde jag mej för att man behöver inte vara snygg när man tränar, man ska vara funktionell! Det kanske är det nya, allt ska vara funktionellt. Ska man ut på krogen och man är med någon man vet spiller värre än en person med krampanfall, kanske galonbyxor är det bästa alternativet?! Då slipper man bli blöt och kall, och man behöver inte oroa sig över att inte ha någon tvättid, det är ju bara att använda trädgårdsslangen eller dylikt. Perfekt.

Var på intervju för att jobba i baren på STUK också. Det var fyra killar som intervjuade mej, och dom började med dom här vanliga frågorna. Sen var det en som var tvungen att gå ut för att hämta nästa person som skulle intervjuas, då var det en som frågade mej 'är du singel?'. Jag svarade helt sanningsenligt att så är det. Det var tydligen en obligatorisk fråga, och absolut, jag kan förstå relevansen där. Sen kom den fjärde killen tillbaka in igen - han hann ta tre steg tror jag, sen sa han 'Sandra, är du singel?'. Alla började gapskratta och han fick veta att han var för sent ute.
Undrar vad som räknas som mest meriterande för anställning? Rimligtvis borde det väl vara singel..så dom inte behöver oroa sig för någon förbannad partner som kommer och ska slå ner någon överförfriskad flörtsugen person. Eller så kan det vara så att det är bättre att vara upptagen, så man inte ägnar jobbtiden åt att ragga. Jag kanske borde ha svarat att det är varierande?! Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0